LILLIT MEDIA

dybde ¤ debatt ¤ dialog

Hei, jeg vil til neste valg vite mest mulig om Miljøpartiet for å ikke tråkke i salaten hvis jeg skulle stemme på de.

Vet noen om dette partiet? Synspunkter, deres meninger/holdninger, men ikke minst hva slags program fører de?

Jeg vet at vår venn Arne Næss var kjær medlem i partiet, men det holder ikke for min del at en venn er medlem. jeg må vite dets innhold før jeg eventuelt stemmer!

Og: Vil selvsagt starte diskusjonen for å finne ut om det virkelig finnes et ekte miljøparti i Norge eller ei. Og om folk vet oppslutningen i dette partiet, partiets utvikling, egen holdning til partiet osv.

Dele

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg liker Miljøpartiet De Grønne svært godt; et anstendig og flott parti med (selvsag) hovedvekt på miljø-og-naturpolitikk.
Jeg kunne godt ha stemt på dem, men heller nå mot Kystpartiet, på grunn av dette partiets økonomiske politikk.
Idèelt sett skulle en valgallianse vært inngått, med tanke på å overvinne sperregrensa, men det er dessverre ikke aktuelt i stortingsvalget til høsten.

Miljøpartiet ønskes alt godt i valget, av meg iallefall :)

Svar på dette

MILJØpartiet har fått litt "usedvanlig" stor oppmerksomhet i år fra Oslos gater, med årets mest kreative stand; en kompostboks med "brevluker" til hvert av de andre partiene og påskriften "Resirkulèr gamle ideer!"

gratulerer til Mdg for beste slagord!

Også så direkte i "lillit-ånd" som det kan bli. Snodig ;)

Svar på dette

Litt seint svar dette kanskje. Ikke kom mdg på tinget denne gangen heller. Egentlig så sitter jeg vel med en formening om at de foreløpig gjør seg best på lokalbasis. Men de har ideer om en politikk som jeg ihvertfall støtter fullt ut (jada, er medlem). Det enkleste er vel å kikke på sidene mdg.no Og søker du gjennom vg-blogg så er det noen bloggere der som også skriver mye om mdg.

Ekte miljøparti? MDG! Ingen av de andre tilfredstiller mine krav. Mulig mdg er lite, men det kan bli stort og det er jo håpet. Alle partier har vel starta som små :)

Svar på dette

RSS

About

LILLIT LILLIT created this Ning Network.

Badge

Laster...

Events

© 2009   Created by LILLIT on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service