LILLIT MEDIA

dybde ¤ debatt ¤ dialog

Her på Lillit finnes en del damer så dette temaet burde dere ha noen tanker om; ikke fordi damer på død og liv tenker på mote og ladila (menn er stort sett mere forfengelige enn kvinner, vet dere:) men på grunn av noe Julyana og jeg opplevde når vi flyttet hit.

I Brasil sa jeg til henne at i Europa kan hun finne fornuftige klær for kvinner. I Brasil ble alle tvunget til å gå med minimale topper og mageflesket bart og latterlige, tighte jeans med alskens juggel påsydd og jakker virket som om de hadde blitt krympet og egentlig var beregnet på dverger. Ikke så i Europa, lovte jeg henne.

Det stemte forsåvidt da vi kom til Portugal. Der kunne man velge og vrake i forskjellige stiler også for kvinner og det fantes varme jakker og kåper/frakker også for kvinner, ja, til og med gensere og luer og vanter - Viseu der jeg bodde ligger mot nord og drøyt 500 meter over havet - så det ville naturligvis være enda bedre i det fornuftige Norden, tenkte vi.

Så kommer vi hit og Julyana har vært tvunget å gå til herreavdelingen for å finne fornuftige klær! Kvinner forventes å gå i tynne gensere med glitter og tingeltangel på og jakkene er for dverger også her. Jeansene er påsydde alskens glitter og vas og ja, i det hele tatt - hva er det som har skjedd? Er norske kvinner dømt til å gå enten i bomsete dunjakker eller til å fryse på vinteren? Hvorfor reiser ikke kvinner i Norge seg i protest? Hvorfor sprayer man ikke ned utstillingsvinduene og oppmaner til boykott? Dette er fortsatt et land hvor det er minusgrader om vinteren men kvinner skal altså se ut som barbies og hutre seg gjennom denne?

Det bør kanskje nevnes at Julyana ikke er størrelse XXXL eller noe:) Tvert i mot er hun ganske normal.

Dele Twitter

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

her har vi gensere som moteplagg for vel den voksne kvinnen fra Atelie Gyldne Snittet, som jo viser at der er ikke mye, sikkelige vintergensere, og du kan pådra deg vond hals og det ene med det andre, hverfall kommer du til å fryse med slike gensere en sikkelig vinterdag.

Når det gjelder utejakker var det jo kan hende et håp om å finne noe som kunne være brukbart....

og strikkejakker, tja, de er jo noe lengre da, men om de er lange nok, ikke godt å si?

...men fortsatt er det noe magert, vil jeg nå hevde, på spinnesiden, så langt....

Svar på dette

RSS

Badge

Laster...

Events

© 2010   Created by LILLIT on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service