Og om så var tilfellet.... hva er så galt ved det? :) Er Islam Farlig? Debatten har vært kokende i lang tid, og senest for et par dager siden opptok dette to ivrige, offentlige debattanter! Her på LILLIT har vi og satt spørsmålstegn ved de ulike kulturer.
Forfatter og utviklingsguru Thomas Hylland Eriksen og selveste Steinar Lem tok opp denne saken:
http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/islam/innenriks/politikk...
Mange mener islam er "brainwashing". (Kan det være at "faren om islam" også er brainwashing?)
Jeg vil gjerne høre; hva legger dere i begrepet "islamisering", og i hvilken grad er dette truende eller gjeldende?
Min holdning til dette utdypet jeg kanskje i forrige tråd omkring "snikislamisering", men i dette tilfellet gjelder det islamisering generelt og innvandrernes påvirkning (eller ikke-påvirkning) av vår kultur her i Norge. Jeg holder tråden åpen for debatt og kommentarer til Dagbladets artikkel som fremmer synet til disse to karene (se link).
En annen realitet, er at da britene invaderte størstedelen av Nord-Afrika , fikk de også statusen som dagens "islamister" der borte. De ble kalt kristenpraktiserende forkynnere som overtok kultur, politikk, tankesett og religion over kontinentet og var veldig lite populært bland befolkningens mange stammegrupperinger. Når "vi" på denne siden har gjort dette mot nærmest et halvt kontinent på størrelse med Europa (for Nord-Afrika er temmelig svært), hvordan kan vi nå da si at vi ikke vil andre skal gjøre det samme mot oss? Nei, verden er spaltet, men også lik.