LILLIT MEDIA

dybde ¤ debatt ¤ dialog

Hvordan vil vårt samfunn og jordklode se ut i 2048? Bruk fantasien! :) her lager vi en lang rekke av tenkelige og ut-tenkelige tilnærmelser:) Jeg nærmer meg søttiåra og må begynne å finne meg et gamlehjem....

Dele Twitter

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Vil dytte opp denne fantasitråden litt :)

Satt og diskuterte med bestefar om fremtidens energikilder her om dagen, det var utrolig interessant! Hva tror dere blir fremtidens energi - hva består den av, hvordan blir den laget, hvordan blir den fornyet/brent/spart på evt.? Hvordan kan man få mye energi ut av lite, ut av hva? og hvilke alternativer har vi idag? sol? vind? bølge? radioaktivitet kanskje? andre typer bølger? hvordan drives denne energien?

Et annet spørsmål vi var inne på som var ytterst interessant:

Jorden og menneskeheten har jo vært igjennom ulike tidsaldre hvor visse materialer har vært sentrale og viktige for hele befolkningen. Vi har steinalderen, jernalderen, bronsealderen , sikkert gullalderen også, plastikkperioden som døde, og nå er det aluminum og stål det produseres og forbrukes mest av (fortalte gamlefar) hvis dette er rett..... hvilket materiale tror dere vil være mest viktig i fremtiden? Hvilket materiale vil nesten alle være avhengig av og hva brukes dette til siden det er så viktig?

Jeg synes sånt er viktig å tenke på,for selvom det er snakk om flere hundre år kanskje... det kommer et tidspunkt hvor vi må begynne å tenke det ut...

Flere steder er man sikkert allerede igang.

Svar på dette

Æh. Vi produserer saker og ting med tankens kraft. Men det blir lenge til.

Svar på dette

Noen finner ut at det ligger en enorm kraft i små planters even til å gro tvers gjennom betong og finner også ut hvordan man skal nyttiggjøre seg denne energien.
Men når det gjelder materialer, så kanskje vi havner i nanoalderen og det skal jo ikke være udelt positivt, mener enkelte. Altså at det utvikles nye materialer ved hjelp av nanoteknologi. Er vi da i ferd med å åpne dørene til en ny dimensjon og dermed krefter vi vet svært lite om?

Men jeg vet nå ikke om det bare bor 2,5 millioner mennesker i Norge. I og med at store deler av sonen rundt ekvator da er blitt nesten ubeboelig helt opp til Pyrenéene og Alpene, så søker vel heller sydeuropéerne og nordafrikanerne og andre seg opp til de store, nesten folketomme landene lengre nord. Distriktene opplever en ny blomstring og de fleste blir født gyldenbrune og behøver således ikke utsette seg for skadelige UV-stråler.

Til slutt begynner det også å demre for de som enda har bakstreverske oppfatninger om å bevare Norge rent og at dem ikke ska komma her og ta kulturn vårres fra vårs, at innavl faktisk ikke er særlig bra, hverken på det biologiske området eller det kulturelle. Ja, at hvis man virkelig ønsker friske og sunne mennesker, mentalt og fysisk, så skal det blandes friskt.

Men siden en del mennesker dessverre ikke klarer å tenke logisk, beslutter de norske styresmaktene seg for å la disse menneskene få en øy lengst ute i havgapet, en øy som så blir holdt strengt isolert og hvor man bare slipper nødvendige forsyninger ned når fisket går dårlig og pottitene fryser.

Etter en del tiår drar en ekspedisjon ut til øya og kan melde om horrible tilstander hvor sykelige misfostre vralter gryntende omkring i skitt og søle. Etter dette blir eventuelle overvintrende rasister tatt hånd om helsevesent og gitt både omsorg og pleie slik at de forhåpentligvis vil klare å fungere normalt igjen, i alle fall med støttekontakter som kan hjelpe dem gjennom en tung og vanskelig og kompleks verden som er full av sjatteringer og nyanser. Jaja, det er ikke greit.

Svar på dette

Befolkningen i Norge er redusert til bare 2.5 millioner; de andre innbyggerne i landet har emigrert på grunn av de direkte og indirekte virkningene av den globale oppvarmingen.
Den sjølgode natur-og-satirebloggeren LHH blogger fortsatt: "Var det ikke det jeg sa kanskje?"

Svar på dette

Spennende, spennende. Hvor bor vi?

Svar på dette

Nja...jeg ville gått for New Zeeland, Australia, Argentina eller Canada; men jeg er jo over middels interessert i sauer og sauedrift.
Ellers er Amazonas (gjerne i Surinam) et alternativ; men nordmenn flest har liten fantasi og vil nok gå mot USA (dem om det)

Klimaendringene kommer til å gjøre Sibir attraktivt, men der har vi problemet med den russiske folkesjela og det tilhørende typiske alkoholiserte vanstyret og diktaturet igjen.

Ivan burde drikke mindre, så ville han tenkt klokere tanker.

Svar på dette

Jeg ville gjerne bosatt meg i Portugal igjen men jeg regner med at det blir for hett til og med for meg... Et annet alternativ er Brasil men bare om de får bukt med kriminaliteten og absolutt ikke i São Paulo! Men igjen på grunn av heten måtte det vel bli lengre sør der.
Men nå skal vi vel ikke glemme at Nord-Norge antagelig blir perfekt med ekte palmer i stedet for Tromsøpalmer og i Målselv dyrkes det vin og endelig kommer sandstrendene langs nedre del av Tanaelva til sin rett!

Og Ivan bytter vodka mot vin:)

Svar på dette

Jeg har definert mitt univers.
Den evige falsifisering er som forduftet. Tomheten fjernet.
Mitt robotlem står som en skrekkinngytende obelisk og skinner med innsmurt glans; dens gyldne stråler rammer menneskeheten med bestialsk ømhet, og verden vil ligge for mine fotvorter.

Ellers håper jeg lakris-iskremen er tilbake på markedet.

Svar på dette

RSS

Badge

Laster...

Events

© 2010   Created by LILLIT on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service